1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży (w szczególności zasady składania i realizacji zamówień) prowadzony przez firmę „Pro-Fashion Renata Spychalska-Dubiel” z siedzibą we Wrocławiu pod adresem: ul. Stabłowicka 71, 54-058 Wrocław, o nadanych numerach: NIP 8971372837, REGON 020120071, za pośrednictwem sklepu internetowego działającego pod adresem https://ojas.pl (www.ojas.pl), zwanego dalej Serwis/Sklep OJAS oraz określa zasady i warunki świadczenia przez Serwis/Sklep OJAS nieodpłatnych usług drogą elektroniczną, a także zasady funkcjonowania i użytkowania stron internetowych Serwisu/Sklepu OJAS.
- Administratorem danych, zajmującym się przetwarzaniem wszystkich danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Serwisu/Sklepu OJAS jest firma “Pro-Fashion Renata Spychalska-Dubiel”. Więcej informacji na temat tego, jakie dane osobowe są zbierane za pośrednictwem strony https://ojas.pl, w jaki sposób będą wykorzystywane oraz jakie prawa w związku z tym ma Klient/Kupujący opisane jest w Polityce Prywatności, która stanowi integralną częścią Regulaminu OJAS.
- Wszelkie pytania związane z Serwisem/Sklepem OJAS można kierować na adres e-mail: kontakt@ojas.pl lub zadzwonić pod numer telefonu 536 925 463. Informujemy, że pracujemy w dni robocze.
- Poprzez fakt korzystania ze strony Serwisu/Sklepu OJAS, Klient potwierdza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptuje wszystkie jego postanowienia i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
2. Definicje
W niniejszym Regulaminie stosuje się następujące definicje:
Serwis/Sklep OJAS – serwis internetowy dostępny pod adresem https://ojas.pl (www.ojas.pl), za pośrednictwem którego Klient/Kupujący może: przeglądać jego zawartość (blog, sklep on-line), kontaktować się z administratorem danych osobowych (formularz kontaktowy), składać zamówienia na produkty, towary i usługi (sklep on-line), zamówić informacje handlowe, marketingowe i szkoleniowe (newsletter), umówić się na konsultację, sesję coachingową/mentoringową lub zapisać na webinar, kurs, warsztaty, szkolenie itp. (zapisy online).
Sprzedawca/Usługodawca – firma „Pro-Fashion Renata Spychalska-Dubiel” z siedzibą we Wrocławiu pod adresem: ul. Stabłowicka 71, 54-058 Wrocław, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), o nadanych numerach: NIP 8971372837, REGON 020120071, działająca za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem https://ojas.pl (www.ojas.pl).
Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego).
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawne związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje lub planuje dokonać zamówienia w ramach Serwisu/Sklepu OJAS z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym również Konsument, Przedsiębiorca na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorca.
Użytkownik – osoba fizyczna, dla której Administrator danych świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu/Sklepu OJAS, w tym Klient/Kupujący.
Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.2020.344).
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, w którym Klient akceptuje ofertę sprzedaży Sprzedawcy, która zawiera w szczególności cenę, rodzaj, ilość produktów, towarów lub usług w ramach umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego, znajdującego się pod adresem https://ojas.pl (www.ojas.pl).
Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Karta produktu – strona sprzedaży danego produktu, towaru lub usługi w Serwisie/Sklepie OJAS, zawierająca jego opis oraz warunki sprzedaży.
Konto Klienta/Kupującego – indywidualny dla każdego Klienta/Kupującego panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę/Usługodawcę w ramach Serwisu/Sklepu OJAS w celu ułatwienia Klientowi/Kupującemu realizacji procesu zakupowego i dostępu do historii jego zamówień.
Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, będące przejawem działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalone w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia.
Sesja coachingowa – partnerska współpraca podczas spotkania 1:1 pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Kupującym w prowokującym do myślenia i kreatywnym procesie, który inspiruje Klienta/Kupującego do maksymalizacji swojego osobistego i zawodowego potencjału.
Sesja mentoringowa – partnerska współpraca podczas spotkania 1:1 pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Kupującym, podczas której dochodzi do transferu wiedzy od Sprzedawcy/Usługodawcy do Klienta/Kupującego.
Konsultacja ajurwedyjska – polega na dokładnej analizie przez Sprzedawcę/Usługodawcę stylu życia, diety, wyglądu, stanu umysłu, dolegliwości oraz innych aspektów życia Klienta/Kupującego i ustaleniu na tej podstawie indywidualnych zaleceń dla niego, by pomóc mu przywrócić zaburzoną równowagę jego organizmu i poprawić zdrowie.
Lead Magnet – darmowa oferta stanowiąca wartość dla potencjalnego Klienta/Kupującego oferowana mu w zamian za adres e-mail i inne dane kontaktowe, na przykład mogą to być treści cyfrowe udostępniane Klientowi/Kupującemu nieodpłatnie przez Sprzedawcę/Usługodawcę w zamian za zapis na listę subskrybentów newslettera. Rodzaj i zawartość Lead Magnetu wynika z opisu na stronie Serwisu/Sklepu OJAS.
Newsletter – wiadomości e-mail zawierające informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy/Usługodawcy oraz szkoleniowe treści cyfrowe wysyłane na adres e-mail podany przez Klienta/Kupującego w formularzu zapisu na newsletter.
3. Korzystanie z Serwisu/Sklepu OJAS
- Za pośrednictwem stron internetowych Serwisu/Sklepu OJAS można zapoznawać się z nieodpłatnymi treściami dostępnymi publicznie lub kupować towary, treści cyfrowe lub usługi oraz uzyskiwać dostęp do kupionych treści cyfrowych, co stanowi usługę świadczoną drogą elektroniczną.
- Korzystanie z Serwisu/Sklepu OJAS wymaga dostępu do Internetu, aktualnego systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików cookie oraz posiadanie aktywnego adresu e-mail (newsletter, sklep on-line, Lead Magnet, wysyłanie wiadomości itp.).
- Przeglądanie publicznie dostępnej zawartości Serwisu/Sklepu OJAS jest możliwe anonimowo, bez konieczności podawania danych osobowych. Zakupy, zapis do newslettera, pobieranie Lead Magnetu oraz kontakt ze Sprzedawcą/Usługodawcą wymagają podania danych osobowych w zakresie niezbędnym dla danego celu.
- Zawartość Serwisu/Sklepu OJAS ma charakter edukacyjny i nie stanowi, ani nie zastępuje doradztwa w indywidualnej sprawie.
- Podczas korzystania z Serwisu/Sklepu OJAS jest zakazane dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności przesyłanie takich treści za pośrednictwem dostępnych formularzy na stronach Serwisu/Sklepu OJAS.
- Publikowane na stronach Serwisu/Sklepu OJAS opinie o towarach, treściach cyfrowych lub usługach Sprzedawcy/Usługodawcy pochodzą wyłącznie od osób, które je nabyły lub z nich korzystały. Więcej informacji znajduje się w punkcie 13 niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca/Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu/Sklepu OJAS. Jeśli Klient/Kupujący stwierdzi jakieś nieprawidłowości lub przerwy w funkcjonowaniu Serwisu/Sklepu OJAS to może powiadomić o tym zdarzeniu Sprzedawcę/Usługodawcę.
- Sprzedawca/Usługodawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się wiązać z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klienta/Kupującego przez osoby nieuprawnione, dlatego Klient/Kupujący powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w szczególności stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca/Usługodawca nigdy nie zwraca się do Klienta/Kupującego z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie hasła. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i przekazu danych w ramach korzystania z Serwisu/Sklepu OJAS również podejmowane są środki techniczne i organizacyjne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
4. Zakupy
- Rozpoczęcie realizacji zakupów w Serwisie/Sklepie OJAS odbywa się poprzez złożenie zamówienia, czyli wypełnienie odpowiednich formularzy dostępnych na stronach Serwisu/Sklepu OJAS.
- Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu komórkowego. W sytuacji, gdy podane dane budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości lub poprawności, Sprzedawca/Usługodawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia. W takim przypadku Klient/Kupujący informowany jest telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o zaistniałych wątpliwościach.
- Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca/Usługodawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu zamówienia do realizacji. Potwierdzenie zamówienie odbywa się poprzez przesłanie przez Sprzedającego/Usługodawcę do Klienta/Kupującego odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany w formularzu zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego/Usługodawcę, umowa uważana jest za zawartą. Dla towarów jest to umowa sprzedaży. Dla treści cyfrowych jest to umowa o dostarczenie treści cyfrowych. Dla usług cyfrowych jest to umowa o dostarczenie usługi cyfrowej. Dla usług innych niż usługi cyfrowe jest to umowa o świadczenie usług.
- Zakup niektórych usług, w szczególności kursów on-line, może wymagać dodatkowego, indywidualnego kontaktu ze Sprzedawcą/Usługodawcą i zawarcia dodatkowej umowy. Informacja o takim wymogu widoczna jest w opisie usługi na stronie Serwisu/Sklepu OJAS. W takiej sytuacji indywidualne ustalenia pomiędzy Stronami, w szczególności treść dodatkowej umowy, mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Do złożenia zamówienia w Serwisie/Sklepie OJAS konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu, który udostępniony jest na stronie zamówienia Serwisu/Sklepu OJAS.
- Dokonywanie zamówień w Serwisie/Sklepie OJAS jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.
- Ceny wszystkich oferowanych przez Serwis/Sklep OJAS towarów, produktów i usług są cenami brutto (zawierają podatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich.
- Ceny widniejące na stronach internetowych Serwisu/Sklepu OJAS, jak również opisy towarów, produktów i usług stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego/Usługodawcę.
- Faktura jest wystawiana na prośbę Klienta/Kupującego i doręczana za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Strona Serwisu/Sklepu OJAS posiada certyfikat SSL – bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji.
- W przypadku obniżenia ceny towaru, produktu i usługi, obok informacji o nowej cenie podawana jest również informacja o najniższej cenie, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- Usługi, w szczególności konsultacje, sesje coachingowe/mentoringowe, spotkania, warsztaty on-line, kursy on-line świadczone są na zasadach opisanych szczegółowo na stronach Serwisu/Sklepu OJAS. Zasady te mogą różnić się w zależności od usługi. Mogą być także objęte dodatkowymi umowami sprzedaży. Zawierając umowę, akceptujesz wszystkie te informacje, zasady, ograniczenia itp.
- Przed zakupem treści cyfrowych Klient/Kupujący powinien się upewnić, czy będzie w stanie skorzystać z zakupionych treści cyfrowych wymagających odpowiedniego oprogramowania pozwalającego na przeglądanie lub odtwarzanie określonego rodzaju plików takich jak DOC, PDF, MP4, MP3, MOV, AVI itp.
- Sprzedawca/Usługodawca informuje, że treści cyfrowe są dostarczane w wersji obowiązującej na dzień ich dostarczenia i nie zapewnia ich aktualizacji po tym dniu, chyba że w opisie treści cyfrowych na stronie Serwisu/Sklepu OJAS lub umowie sprzedaży jest wyraźnie napisane, że sprzedawane treści cyfrowe obejmują także ich aktualizacje w późniejszym terminie.
5. Płatność
- W Serwisie/Sklepie OJAS istnieją następujące możliwości płatności:
- przelew na konto bankowe Sprzedawcy/Usługodawcy,
- za pośrednictwem usług płatniczych dostawców zewnętrznych.
- W przypadku dokonania przez Klienta/Kupującego wyboru zapłaty poprzez przelew bankowy na konto bankowe Sprzedawcy/Usługodawcy, po złożeniu zamówienia, Klient/Kupujący otrzymuje drogą poczty elektronicznej (e-mail) numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy/Usługodawcy zamówienie jest przekazywane do realizacji. Klient/Kupujący jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- Serwis/Sklep OJAS umożliwia dokonanie wpłaty należności za pośrednictwem zewnętrznych serwisów płatności elektronicznych takich, jak: Przelewy 24.
- Co do zasady, cena płatna jest w całości z góry. Sprzedawca/Usługodawca może jednak w odniesieniu do niektórych treści cyfrowych lub usług przewidzieć płatność podzieloną na etapy. Wówczas cena płatna jest za każdy etap z góry zgodnie z harmonogramem przedstawionym Klientowi/Kupującemu przed zawarciem umowy. W sytuacji opóźnienia przekraczającego 7 dni w płatności za którykolwiek z etapów, Sprzedawca/Usługodawca może zablokować Klientowi/Kupującemu dostęp do treści cyfrowych (również tych, które zostały dostarczone w ramach poprzednio opłaconych etapów) lub wstrzymać się ze świadczeniem usługi.
- Sprzedawca/Usługodawca w odniesieniu do niektórych towarów, treści cyfrowych lub usług może organizować przedsprzedaż i wówczas takie towary, treści cyfrowe lub usługi są wyraźnie oznaczane na stronach Serwisu/Sklepu OJAS jako dostępne w przedsprzedaży. Informacje o przedsprzedaży zawierają jej warunki, w szczególności termin, od którego towary, treści cyfrowe lub usługi będą prawdopodobnie dostarczane lub świadczone oraz ich cenę. Sprzedawca/Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany tych warunków w sytuacjach od niego niezależnych i zobowiązuje się informować o nich na bieżąco Klienta/Kupującego poprzez zamieszczenie informacji na stronach Serwisu/Sklepu OJAS oraz poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres Klienta/Kupującego podany w formularzu przy składaniu zamówienia w ramach przedsprzedaży. W przypadku zmiany warunków sprzedaży Klient/Kupujący może zrezygnować z zakupu i wówczas Sprzedawca/Usługodawca zwraca Klientowi/Kupującemu wszelkie płatności dokonane w ramach przedsprzedaży.
6. Dostawa
- Zamówione towary, produkty i usługi są dostarczane pod wskazany przez Klienta/Kupującego adres w formularzu zamówienia na terenie Unii Europejskiej.
- Sposoby dostawy zamówienia opisane są stronie Serwisu/Sklepu OJAS oraz przedstawione Klientowi/Kupującemu na etapie składania zamówienia.
- Czas wysyłki towarów jest podany na stronach Serwisu/Sklepu OJAS w karcie produktu. Sprzedawca/Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby dostawa towaru nastąpiła w zadeklarowanym czasie. W przypadku niemożliwości dostawy towaru w czasie podanym w karcie produktu Klient/Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
- Sprzedawca/Usługodawca korzysta z następujących metod dostawy zamówionych towarów, produktów i usług:
- droga elektroniczna,
- przesyłka pocztowa,
- przesyłka kurierska.
- Kupione przez Klienta/Kupującego towary i produkty są dostarczane zgodnie ze wskazaną przez niego w formularzu zamówienia formą dostawy.
- Koszt dostawy zamówienia podawany jest na stronie Serwisu/Sklepu OJAS przy składaniu zamówienia i ponoszony jest przez Klienta/Kupującego, chyba, że Sprzedawca/Usługodawca zadecydował inaczej i poinformował o tym Klienta/Kupującego na stronie Serwisu/Sklepu OJAS.
- W przypadku przekazania przesyłki przewoźnikowi Sprzedawca/Usługodawca informuje o tym fakcie Klienta/Kupującego. Dokładny termin dostarczenia przesyłki określa przewoźnik. Jeżeli przewoźnik udostępnia możliwość monitorowania przesyłki, w szczególności link do strony internetowej przewoźnika lub do aplikacji przewoźnika, to takie dane są również przekazywane Klientowi/Kupującemu.
- Klient/Kupujący zobowiązany jest sprawdzić odebraną od przewoźnika przesyłkę w jego obecności w szczególności, gdy zauważył ślady uszkodzenia opakowania przesyłki. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia towaru w czasie przewozu, jest zobowiązany dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, np. w postaci spisania protokołu szkody (art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego).
- W momencie przyjęcia towaru Klient/Kupujący jest zobowiązany potwierdzić jego odbiór. Od tej pory towar staje się własnością Klienta/Kupującego.
- W przypadku nieodebrania przesyłki lub odmowy odebrania przesyłki oraz jej ewentualnego zwrotu do Sprzedawcy/Usługodawcy, Klient/Kupujący może zostać zobowiązany do naprawienia szkody, jaką poniósł Sprzedawca/Usługodawca na skutek nieodebrania przesyłki w postaci, np. pokrycia kosztów wysyłki.
- Klient/Kupujący składając zamówienie na treści cyfrowe wyraża zgodę na termin podany w karcie produktu. Kupione treści cyfrowe są dostarczane niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że w opisie treści cyfrowych został określony inny termin. W takiej sytuacji Klient/Kupujący, składając zamówienie, wyraża zgodę na ten termin.
- Treści cyfrowe są dostarczane Klientowi/Kupującemu poprzez wysyłkę linku (na adres e-mail podany w formularzu zamówienia), poprzez który Klient/Kupujący może je pobrać na własny nośnik lub za pośrednictwem indywidualnego konta Klienta/Kupującego, które jest tworzone automatycznie w wyniku zawarcia umowy przewidującej dostarczenie treści cyfrowych za pośrednictwem takiego konta.
- Sprzedawca/Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki dostępu do konta Klienta/Kupującego przez osoby nieuprawnione, jeżeli taki dostęp następuje z przyczyn leżących po stronie Klienta/Kupującego. Klient/Kupujący sam zobowiązany jest do dbania o bezpieczeństwo i poufność danych dostępu do jego konta.
- Dostęp do niektórych treści cyfrowych może być ograniczony w czasie (np. dostęp na rok). Wówczas tego typu informacja jest podana na stronach Serwisu/Sklepu OJAS w karcie produktu.
- Sprzedawca/Usługodawca nie zapewnia możliwości pobrania na własny nośnik treści cyfrowych dostarczonych Klientowi/Kupującemu za pośrednictwem jego indywidualnego konta, chyba że dostęp do tych treści cyfrowych został określony jako dostęp dożywotni, a Sprzedawca/Usługodawca z istotnych dla jego działalności przyczyn musi zlikwidować konto Klienta/Kupującego. W takiej sytuacji Sprzedawca/Usługodawca zapewnia Klientowi/Kupującemu możliwość pobrania treści cyfrowych na własny nośnik w określonym terminie, nie krótszym niż 14 dni, liczonym od wysyłki na adres e-mail przypisany do konta Klienta/Kupującego informacji o planowanej likwidacji jego konta.
7. Usługi indywidualne
- Warunkiem zarezerwowania terminu na indywidualne spotkanie, w szczególności konsultacje ajurwedyjskie, sesje coachingowe i mentoringowe jest zapoznanie się z niniejszym punktem Regulaminu i akceptacją jego postanowień, bez konieczności sporządzania odrębnej umowy.
- Do korzystania z indywidualnych usług Sprzedawcy/Usługodawcy, takich jak konsultacje ajurwedyjskie, sesje coachingowe i mentoringowe może być konieczne oprogramowanie pozwalające do prowadzenia wideokonferencji, w szczególności ZOOM (https://zoom.us/), gdyż Sprzedawca/Usługodawca świadczy wspomniane usługi on-line. W takim przypadku Sprzedawca/Usługodawca zamieszcza taką informację na stronie Serwisu/Sklepu OJAS, aby Klient/Kupujący miał możliwość zapoznania się z nią przed podjęciem decyzji zakupowej.
- W przypadku sesji coachingowych i mentoringowych Sprzedawca/Usługodawca dopuszcza możliwość przeprowadzenia spotkania on-line z Klientem/Kupującym z wyłączonym wideo (audio) zarówno poprzez ZOOM, jak też przez telefon lub inną formą uzgodnioną z Klientem/Kupującym przed podjęciem przez niego decyzji zakupowej.
- Jeśli sesja coachingowa i mentoringowa odbywa się “przez telefon”, to Klient/Kupujący dzwoni do Sprzedawcy/Usługodawcy na swój koszt, natomiast jeśli sesja odbywa się on-line, to Sprzedawca/Usługodawca wysyła Klientowi/Kupującemu link umożliwiający przeprowadzenie spotkania on-line poprzez oprogramowanie, np. ZOOM (https://zoom.us/).
- Sprzedawca/Usługodawca za zgodą Klienta/Kupującego podczas świadczenia usługi coachingowej może wprowadzać do niej elementy mentoringu (sesji mentoringowej) i wówczas Klient/Kupujący otrzymuje sesję coachingowo-mentoringową. W takiej sytuacji czas trwania usługi pozostaje bez zmian i jest zgodny z opisem usługi w karcie produktu nabytego przez Klienta/Kupującego.
- Sprzedawca/Usługodawca informuje, że każde spotkanie z Klientem/Kupującym bez wideo ogranicza jego możliwości efektywnej współpracy i uniemożliwia zaprezentowanie Klientowi/Kupującemu określonych technik i praktyk zdrowotnych, jak np. techniki oddechowe itd. Klient/Kupujący decydując się na sesję coachingową/mentoringową bez wideo świadomie podejmuje decyzję, że rezygnuje z możliwości prezentacji określonych technik i praktyk zdrowotnych przez Sprzedawcę/Usługodawcę, co nie ma wpływu na cenę usługi i w związku z tym Klient/Kupujący nie może z tego tytułu dochodzić żadnych roszczeń od Sprzedawcy/Usługodawcy.
- Sprzedawca/Usługodawca nie przeprowadza konsultacji ajurwedyjskich z wyłączonym wideo przez Klienta/Kupującego. Jeżeli Klient/Kupujący nie zgadza się mieć włączone wideo podczas spotkania ze Sprzedawcą/Usługodawcą podczas konsultacji ajurwedyjskiej, to nie powinien nabywać tej usługi od niego.
- Klient/Kupujący jest odpowiedzialny za swoje decyzje, wybory, działania i rezultaty. W związku z tym Klient/Kupujący oświadcza, że Sprzedawca/Usługodawca nie jest ani nie będzie odpowiedzialny za wszystkie działania podjęte w przypadku korzystania z usługi coachingu i mentoringu (sesji coachingowo-mentoringowej) i niezgodne z zaleceniem w przypadku konsultacji ajurwedyjskich lub niepodjęte w przypadku korzystania z usługi coachingu, mentoringu i konsultacji ajurwedyjskich przez Klienta/Kupującego, ani za jakiekolwiek ich rezultaty.
- Konsultacja ajurwedyjska nie zastępuje profesjonalnej porady medycznej, diagnozy ani leczenia, jedynie je wspiera. Klient/Kupujący zawsze powinien zasięgnąć porady swojego lekarza lub innego wykwalifikowanego pracownika służby zdrowia w przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących swojego stanu zdrowia oraz przed podjęciem jakiejkolwiek diety, suplementacji, ćwiczeń lub innych programów zdrowotnych. Wszystkie informacje przekazywane przez Sprzedawcę/Usługodawcę na konsultacjach ajurwedyjskich są zgodne z zaleceniami Ajurwedy i są komplementarne do podejścia medycyny konwencjonalnej.
- Klient/Kupujący biorący leki, suplementy i będący pod opieką lekarza ma obowiązek poinformować Sprzedawcę/Usługodawcę o swoim stanie zdrowia i zastosowanym wobec niego leczeniu, a także skonsultować się ze swoim lekarzem i omówić z nim zaproponowane przez Sprzedawcę/Usługodawcę zalecenia. Zalecenia ajurwedyjskie nie zastępują leczenia konwencjonalnego, a jedynie je wspierają i w przypadku Klienta/Kupującego będącego w trakcie leczenia, przewlekle chorego, biorącego leki itp. powinny być stosowane pod nadzorem lekarza.
- Z kontrolnej konsultacji ajurwedyjskiej może skorzystać jedynie Klient/Kupujący, który wcześniej zakupił u Sprzedawcy/Usługodawcy usługę konsultacji ajurwedyjskiej i z niej skorzystał. Kontrolna konsultacja ajurwedyjska służy skontrolowaniu i omówieniu efektów leczenia oraz uzyskaniu wskazówek i zaleceń do dalszego postępowania dla Klienta/Kupującego. Taka sytuacja nie będzie miała miejsca, jeśli Sprzedawca/Usługodawca będzie miał pierwszy kontakt z danym Klientem/Kupującym.
- Klient/Kupujący zamierzający skorzystać z indywidualnej usługi Sprzedawcy/Usługodawcy powinien przed dokonaniem zakupu danej usługi skontaktować się z nim telefonicznie lub e-mailem w celu ustalenia odpowiedniego dla siebie terminu spotkania (terminów spotkań) i dopiero po ustaleniu akceptowalnego dla siebie terminu spotkania dokonać zakupu danej usługi.
- Klient/Kupujący powinien dokonać zapłaty za usługę coachingową/mentoringową z odpowiednim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na koncie Sprzedawcy/Usługodawcy najpóźniej 24 godziny przed terminem realizacji usługi (spotkaniem z Klientem/Kupującym), a w przypadku konsultacji ajurwedyjskiej 48 godzin wcześniej. W razie obawy Klienta/Kupującego, że środki pieniężne nie dotrą do Sprzedawcy/Usługodawcy na czas, może on przesłać mu na adres e-mail: kontakt@ojas.pl potwierdzenie zapłaty.
- Po ustaleniu terminu spotkania w ramach konsultacji ajurwedyjskiej Klient/Kupujący otrzyma na podany Sprzedawcy/Usługodawcy adres e-mail wiadomość zawierającą:
- Kilkustronicową ankietę dotyczącą stanu zdrowia i stylu życia Klienta/Kupującego;
- Wykaz zdjęć do zrobienia różnych partii ciała Klienta/Kupującego.
- Klient/Kupujący zobowiązany jest przesłać Sprzedawcy/Usługodawcy wypełnioną ankietę i zdjęcia, o których jest mowa w powyższym punkcie najpóźniej 48 godzin przed realizacją usługi konsultacji. Zdjęcia Klienta/Kupującego mogą być udostępnione Sprzedawcy/Usługodawcy w następujący sposób:
- Wysłane wraz z wypełnioną ankietą e-mailem;
- Udostępnione na dysku Google;
- Udostępnione w aplikacji WhatsApp.
- Klient/Kupujący jest zobowiązany przekazać Sprzedawcy/Usługodawcy, w szczególności w ankiecie, którą otrzyma przed pierwszym spotkaniem oraz na bieżąco w trakcie wspólnej pracy prawdziwe informacje na temat stanu swojego zdrowia, leków, jakie przyjmuje oraz stylu życia, jaki prowadzi by Sprzedawca/Usługodawca mógł jak najlepiej dostosować zalecenia do stanu zdrowia Klienta/Kupującego. Sprzedawca/Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za uszczerbek na zdrowiu Klienta/Kupującego poprzez utajenie przez niego informacji o faktycznym stanie zdrowia lub niewłaściwym wykonywaniu zaleceń.
- Sprzedawca/Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług określonych w niniejszym Regulaminie, jeżeli zostało to spowodowane okolicznościami o charakterze siły wyższej lub wynikło z zachowania i z winy Klienta/Kupującego (np. braku zapewnienia sobie przez Klienta/Kupującego odpowiednich warunków do odbycia spotkania on-line).
- Sprzedawca/Usługodawca informuje, że świadczy usługi z należytą starannością. Jeżeli świadczenie usługi wymaga przekazania przez Klienta/Kupującego określonych danych, informacji lub innych materiałów (np. zdjęć), Klient/Kupujący jest zobowiązany przekazać je Sprzedającemu/Usługodawcy w ustalonym terminie oraz w sposób wskazany przez Sprzedawcę/Usługodawcę. W przypadku, gdy otrzymane przez Sprzedawcę/Usługodawcę dane będą niekompletne, nieczytelne lub niezrozumiałe, może on podjąć próbę skontaktowania się z Klientem/Kupującym w celu uzupełnienia braków i wyjaśnienia wątpliwości. Jeżeli kontakt z Klientem/Kupującym nie będzie możliwy lub nie będzie on chciał dostarczyć Sprzedawcy/Usługodawcy niezbędnych danych do świadczenia usługi wówczas Sprzedawca/Usługodawca jest uprawniony do odmowy świadczenia usługi i taka odmowa nie stanowi niewykonania, lub nienależytego wykonania umowy przez Sprzedawcę/Usługodawcę.
- W przypadku zakupu przez Klienta/Kupującego określonego pakietu usług coachingowo-mentoringowych i konsultacji ajurwedyjskich. Sprzedawca/Usługodawca informuje, że Klientowi/Kupującemu nie przysługuje zwrot pieniędzy z niewykorzystanych w pełni zakupionych pakietów.
- W razie niemożności odbycia spotkania on-line przez Klienta/Kupującego w ustalonym terminie Klient/Kupujący jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym Sprzedawcę/Usługodawcę telefonicznie, np. wysyłając mu wiadomość SMS na numer telefonu 536 925 463 lub wysyłając mu wiadomość e-mail na adres: kontakt@ojas.pl nie później niż 24 godziny przed ustalonym terminem spotkania. W takiej sytuacji Klient/Kupujący będzie miał możliwość przesunięcia go na inny termin. W przypadku gdy spotkanie zostanie odwołane przez Klienta/Kupującego w terminie krótszym niż 24 godziny lub Klient/Kupujący nie pojawi się na nim w ogóle to Sprzedawca/Usługodawca będzie traktował je jako zrealizowane i będzie mu przysługiwało prawo do zachowania wynagrodzenia za usługę.
- Przyjmuje się, że czas spóźnienia się Klienta/Kupującego na spotkanie ze Sprzedawcą/Usługodawcą w celu realizacji przez niego usługi będzie miał wpływ na czas świadczenia tejże usługi, gdyż zostanie on skrócony o czas spóźnienia się Klienta/Kupującego na spotkanie ze Sprzedawcą/Usługodawcą.
8. Usługi grupowe
- Do korzystania z usług Sprzedawcy/Usługodawcy, w szczególności spotkań on-line, warsztatów on-line, kursów on-line, webinarów może być konieczne oprogramowanie pozwalające do prowadzenia wideokonferencji, w szczególności ZOOM (https://zoom.us/). W takim przypadku Sprzedawca/Usługodawca zamieszcza taką informację na stronie Serwisu/Sklepu OJAS, aby Klient/Kupujący miał możliwość zapoznania się z nią przed podjęciem decyzji zakupowej.
- Klient/Kupujący biorąc udział w spotkaniu grupowym realizowanym za pośrednictwem komunikatora wideo (np. ZOOM), wyraża zgodę na nagranie jego przebiegu oraz rozpowszechnianie tego nagrania, w tym odpłatnie, w ramach Serwisu/Sklepu OJAS. Zabierając głos i włączając kamerę podczas spotkania akceptuje, że wszystkie jego wypowiedzi i wizerunek zostaną utrwalone na nagraniu, a w konsekwencji będą rozpowszechnianie jako część tego nagrania, w tym odpłatnie, w ramach Serwisu/Sklepu OJAS.
- Sprzedawca/Usługodawca informuje, że świadczy usługi z należytą starannością. Jeżeli świadczenie usługi wymaga przekazania przez Klienta/Kupującego określonych danych, informacji lub innych materiałów, Klient/Kupujący jest zobowiązany przekazać je Sprzedawcy/Usługodawcy w ustalonym terminie oraz w sposób wskazany przez Sprzedawcę/Usługodawcę. W przypadku, gdy Klient/Kupujący naruszy ten obowiązek, pomimo wezwania z strony Sprzedawcy/Usługodawcy, Sprzedawca/Usługodawca jest uprawniony do odmowy świadczenia usługi i taka odmowa nie stanowi niewykonania, lub nienależytego wykonania umowy przez Sprzedawcę/Usługodawcę.
- Sprzedawca/Usługodawca informuje, że wskazany na stronie Serwisu/Sklepu OJAS harmonogram świadczenia usług dla grupy osób jest dla Klienta/Kupującego wiążący i nie może on oczekiwać, że będzie on dostosowywany do jego indywidualnej sytuacji.
- Nieobecność Klienta/Kupującego na spotkaniu, podczas którego Sprzedawca/Usługodawca zgodnie z terminem realizuje swoją usługę dla grupy osób, oznacza, że usługa została dla Klienta/Kupującego zrealizowana i umowę uważa się za należycie wykonaną przez Sprzedawcę/Usługodawcę.
- Sprzedawca/Usługodawca w ramach swojej działalności realizuje także usługi off-line, w szczególności coaching zespołów sportowych. Warunki, zasady, zakres i cena tej usługi ustalane są indywidualnie z zainteresowanym Klientem/Kupującym i spisywane w postaci odrębnej umowy.
9. Usługi nieodpłatne
- Za pośrednictwem strony internetowej Serwisu/Sklepu OJAS Sprzedawca/Usługodawca umożliwia Klientowi/Kupującemu zawarcie umowy o dostarczenie treści cyfrowych, za które Klient/Kupujący nie wnosi jakiejkolwiek opłaty pieniężnej, ale dostarcza Sprzedawcy/Usługodawcy swoje dane osobowe i wyraża zgodę na przesyłanie mu newslettera (świadczenie usługi Newsletter). Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie Newsletter stanowiącym integralną część niniejszego Regulaminu.
- Jeżeli Klient/Kupujący nie chce wyrazić zgody na przesyłanie mu newslettera, może dokonać zakupu darmowej oferty (Lead Magnet), płacąc za nią określoną przez Sprzedawcę/Usługodawcę cenę. Zakup w ten sposób wymaga indywidualnego kontaktu z Sprzedawcą/Usługodawcą.
- Zawarcie umowy w sposób, o którym mowa w punkcie 9 podpunkcie 1 niniejszego Regulaminu, wymaga wypełnienia i przesłania formularza, a następnie potwierdzenia zapisu na listę subskrybentów newslettera poprzez kliknięcie w link potwierdzający wysłany na adres e-mail podany w formularzu. Umowę uważa się za zawartą z chwilą wyświetlenia Klientowi/Kupującemu strony internetowej z potwierdzeniem subskrypcji newslettera.
- W formularzu zapisu na newsletter konieczne jest podanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do jego subskrypcji oraz dostarczenia darmowej oferty (Lead Magnet). Podanie dodatkowych danych jest dobrowolne. Zamówienie darmowej oferty (Lead Magnet) nie jest możliwe anonimowo.
- Zakazane jest przesyłanie za pośrednictwem formularza zapisu na newsletter treści bezprawnych.
- Darmowa oferta (Lead Magnet) dostarczana jest Klientowi/Kupującemu poprzez wysyłkę na podany w formularzu adres e-mail wiadomości zawierającej link do jej pobrania lub uzyskania do niej dostępu.
- Darmowa oferta (Lead Magnet) udostępniana jest Klientowi/Kupującemu wyłącznie do własnego użytku. Jakiekolwiek inne formy korzystania z niej naruszają prawa Sprzedawcy/Usługodawcy lub innych podmiotów uprawnionych i mogą skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną. W szczególności, zakazane jest dalsze kopiowanie, powielanie, utrwalanie lub rozpowszechnianie Lead Magnet bez zgody Sprzedawcy/Usługodawcy lub innych podmiotów uprawnionych.
- Do korzystania z darmowej oferty (Lead Magnet), w zależności od jej rodzaju, może być konieczne standardowe, ogólnodostępne oprogramowanie pozwalające na przeglądanie lub odtwarzanie określonego rodzaju plików takich jak DOC, PDF, MP4, MP3, MOV, AVI itp. Jeżeli korzystanie z Lead Magnet wymaga spełnienia dodatkowych wymogów technicznych, informacja taka prezentowana jest na stronie Serwisu/Sklepu OJAS w sposób widoczny dla Klienta/Kupującego i pozwalający podjąć mu decyzję w zakresie zamówienia darmowej oferty (Lead Magnet).
- Klient/Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera (odstąpić od umowy o dostarczanie nieodpłatnych treści cyfrowych) klikając w przeznaczony do tego celu link zamieszczony w treści każdej wiadomości wysyłanej w ramach newslettera.
- Darmowa oferta (Lead Magnet) w postaci treści cyfrowych ma wyłącznie charakter edukacyjny, nie stanowią i nie zastępują indywidualnej porady.
- Sprzedawca/Usługodawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi/Kupującemu darmową ofertę (Lead Magnet) zgodnie z umową. W razie niezgodności z umową może on złożyć reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Klient/Kupujący ma możliwość skorzystania z jednej nieodpłatnej sesji coachingowej, tzw. Gratisowej Konsultacji, w ramach której może doświadczyć w ograniczonej formie sposób świadczenia usługi coachingowej przez Sprzedawcę/Usługodawcę. W tym celu musi wypełnić ankietę „Umawiam się na bezpłatną konsultację” dostępną na stronie Serwisu/Sklepu OJAS pod hasłem „Gratisowa Konsultacja Coachingowa”.
- „Gratisowa Konsultacja Coachingowa” nie jest szkoleniem, treningiem, nauczaniem, doradztwem, konsultacją, terapią, poradnictwem psychologicznym, psychoterapią czy psychoanalizą ani nie zastępuje leczenia czy opieki medycznej w zakresie zdrowia.
- Sprzedawca/Usługodawca świadczy na rzecz Klienta/Kupującego nieodpłatną usługę polegającą na prowadzeniu konta Klienta/Kupującego przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Usługa polegająca na prowadzeniu konta Klienta/Kupującego jest dostępna po dokonaniu zakupu i polega na udostępnieniu Klientowi/Kupującemu dedykowanego panelu w ramach strony internetowej Serwisu/Sklepu OJAS, umożliwiającego Klientowi/Kupującemu uzyskanie dostępu do zakupionych treści cyfrowych.
- Sprzedawca/Usługodawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do konta Klienta/Kupującego i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta/Kupującego na szkodę Sprzedawcy/Usługodawcy lub innych Klientów/Kupujących, naruszenia przez Klienta/Kupującego przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do konta Klienta/Kupującego i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności: przełamywaniem przez Klienta/Kupującego zabezpieczeń strony internetowej Serwisu/Sklepu OJAS lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do konta Klienta/Kupującego i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do konta Klienta/Kupującego i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta/Kupującego o zablokowaniu dostępu do konta Klienta/Kupującego i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta/Kupującego w formularzu rejestracyjnym.
10. Odstąpienie od umowy
- Klient/Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, lub od dnia zawarcia umowy w przypadku innych umów niż umowa sprzedaży towarów, bez podania przyczyny.
- W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Klient/Kupujący powinien poinformować o tym Sprzedającego/Usługodawcę, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy i wysłaniu go drogą elektroniczną na adres mailowy: kontakt@ojas.pl. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie 14 dni od daty wydania towaru Klientowi nie wywołuje skutków prawnych.
- W przypadku złożenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta drogą elektroniczną oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca/Usługodawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku danych w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy o prawach konsumenta i zgodnie z art. 30 ust. 4 tejże ustawy.
- Klient/Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. (art. 34 ust. 2 ustawy z 30.05.2014 r. – o prawach konsumenta).
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do dokonania zwrotu towaru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, w której odstąpił od umowy. Sprzedający/Usługodawca może zastrzec, iż w przypadku odstąpienia od umowy, towar podlegający zwrotowi zostanie odebrany przez niego lub osobę przez niego upoważnioną.
- Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca/Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego zgodnie z art. 498 Kodeksu cywilnego i następne.
- Sprzedawca/Usługodawca zastrzega sobie prawo wstrzymania zwrotu płatności Klientowi/Kupującemu za zwracany towar do chwili jego otrzymania i zweryfikowania kompletności oraz śladów użytkowania.
- W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Klienta/Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta/Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przy składaniu zamówienia), zostaną przekazane na rachunek bankowy Klienta/Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego/Usługodawcy oświadczenia Klienta/Kupującego o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca/Usługodawca oświadcza, iż zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient/Kupujący dokonując zapłaty. Sprzedawca/Usługodawca w porozumieniu z Klientem/Kupującym, może ustalić inny sposób zwrotu pieniędzy, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Klienta/Kupującego dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca/Usługodawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, tj. m.in.:
- jeżeli Sprzedawca/Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar, treść cyfrowa lub usługa wykonana według specyfikacji Konsumenta, pod jego zamówienie lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę/Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Konsument przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca/Usługodawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 21 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta.
11. Reklamacje
- Sprzedawca/Usługodawca odpowiada za:
- świadczenie usług z należytą starannością,
- zgodność z umową sprzedawanych towarów,
- zgodność z umową dostarczanych treści lub usług cyfrowych.
- Zgodność z umową ocenia się na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014 r., a także uprawnienia Klienta/Kupującego związane z ewentualną niezgodnością z umową wynikają z przepisów tejże ustawy.
- W przypadku stwierdzenia wady dostarczonego towaru lub treści cyfrowej Klient/Kupujący powinien powiadomić o tym fakcie Sprzedającego/Usługodawcę drogą listowną na adres: ul. Stabłowicka 71, 54-058 Wrocław lub elektroniczną poprzez e-mail na adres: kontakt@ojas.pl. W zgłoszeniu Klient/Kupujący może opisać zidentyfikowaną wadę, jaka jego zdaniem widnieje, oraz jeżeli jest to możliwe, udokumentować rzeczoną wadę (np. poprzez jej zdjęcie), podać datę wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności towaru z umową zgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu cywilnego oraz podać swoje dane kontaktowe. Powyższe wymogi mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skuteczność reklamacji.
- Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do niego. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy/Usługodawcy w powyższym terminie oznacza, że uznał on reklamację za uzasadnioną.
- Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in.:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między stronami umowy,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Klient jako Konsument może szukać na stronie internetowej https://polubowne.uokik.gov.pl/.
- Klient jako Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Sprzedawca/Usługodawca może zablokować Klientowi/Kupującemu dostęp do treści cyfrowych w przypadku naruszenia przez niego zasad dotyczących korzystania z treści cyfrowych opisanych w niniejszym Regulaminie. W takiej sytuacji Klient/Kupujący otrzymuje wiadomość z uzasadnieniem przyczyn blokady. Klient/Kupujący może odwołać się od podjętych przez Sprzedawcę/Usługodawcę działań w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości. Sprzedawca/Usługodawca ma 14 dni na rozpatrzenie odwołania Klienta/Kupującego. W zaistniałej sytuacji zablokowanie dostępu do treści cyfrowych nie stanowi naruszenia przez Sprzedawcę/Usługodawcę umowy z Klientem/Kupującym i nie może być podstawą roszczeń z tytułu naruszenia umowy.
- W takcie korzystania z usług Sprzedawcy/Usługodawcy Klient/Kupujący jest zobowiązany zachowywać się w sposób zgodny z prawem, regulaminem oraz dobrymi obyczajami, w szczególności zachować właściwą kulturę osobistą i nie zaburzać swoim zachowaniem procesu świadczenia usługi. W przeciwnym przypadku, Sprzedawca/Usługodawca może uniemożliwić Klientowi/Kupującemu korzystanie z usługi. W takiej sytuacji, Klient/Kupujący otrzymuje wiadomość z uzasadnieniem, dlaczego Klient/Kupujący nie może brać udziału w korzystaniu z usługi. Klient/Kupujący może odwołać się w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości. Sprzedawca/Usługodawca ma 14 dni na rozpatrzenie odwołania Klienta/Kupującego. W takim przypadku uniemożliwienie korzystania z usług nie stanowi naruszenia umowy przez Sprzedawcę/Usługodawcę i nie może być podstawą roszczeń Klienta/Kupującego z tytułu naruszenia umowy.
- Klient/Kupujący może zgłosić Sprzedawcy/Usługodawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę/Usługodawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres elektroniczny Sprzedawcy/Usługodawcy. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient/Kupujący winien zawrzeć swoje dane kontaktowe oraz opis zaistniałego problemu. Sprzedawca/Usługodawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamację i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej Klienta/Kupującego, podany w zgłoszeniu reklamacji.
12. Prawa autorskie
- Treści dostępne na stronach Serwisu/Sklepu OJAS, sprzedawane treści cyfrowe, elementy sprzedawanych towarów (np. projekty graficzne, chronione znaki towarowe) lub materiały udostępniane w związku ze świadczeniem usług, takie jak teksty, zdjęcia, wideo lub inne multimedia, darmowe oferty (Lead Magnet) mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Sprzedawca/Usługodawca poucza niniejszym Klienta/Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie treści objętych prawami autorskimi przez Klienta/Kupującego bez zgody Sprzedawcy/Usługodawcy, za wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy/Usługodawcy i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
- W Serwisie/Sklepie OJAS mogą być publikowane zdjęcia w celu prezentacji towarów i usług, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich i są one zamieszczane w Serwisie/Sklepie OJAS jedynie za ich zgodą i na ich warunkach.
- Klient/Kupujący kupione treści cyfrowe może wykorzystywać tylko na potrzeby własne. W żadnym przypadku nie ma prawa do udostępniania lub sprzedaży tych treści ani jakichkolwiek ich opracowań pod własnym oznaczeniem, włączania ich w całości lub części do własnych produktów lub usług.
- Klient/Kupujący może wykorzystywać treści cyfrowe Sprzedawcy/Usługodawcy w swojej działalności gospodarczej lub zawodowej jedynie na podstawie umowy licencyjnej zawartej ze Sprzedawcą/Usługodawcą. W tym celu powinien zwrócić się do Sprzedawcy/Usługodawcy z zapytaniem o zawarcie umowy licencyjnej podając jak najwięcej informacji, w szczególności jakie treści go interesują, w jakim celu je potrzebuje, gdzie zamierza je wykorzystywać i jak długo. Na podstawie otrzymanych informacji Sprzedawca/Usługodawca przedstawi Klientowi/Kupującemu odpowiednią umowę licencyjną.
- W związku z korzystaniem z treści cyfrowych, zakazane jest:
- dzielenie konta Klienta/Kupującego z innymi osobami lub udostępnianie danych dostępu do konta Klienta/Kupującego innym osobom,
- podejmowanie działań mających na celu bezprawne uzyskanie dostępu do treści cyfrowych, które nie zostały przypisane do konta Klienta/Kupującego w wyniku ich zakupu,
- podejmowanie prób pobierania treści cyfrowych na własny nośnik, podczas gdy Sprzedawca/Usługodawca nie zapewnił takiej możliwości,
- wykorzystywanie konta Klienta/Kupującego do prowadzenia innych działań nie związanych z jego przeznaczeniem, w szczególności prowadzenia działań marketingowych lub naruszających dobra osobiste innych osób,
- naruszanie praw autorskich do treści cyfrowych.
13. Publikowanie opinii
- Wszystkie publikowane w Serwisie/Sklepie OJAS opinie pochodzą wyłącznie od Klientów/Kupujących, którzy korzystali z produktów lub usług Sprzedawcy/Usługodawcy w formie nieodpłatnej lub poprzez ich nabycie.
- Na stronach internetowych Serwisu/Sklepu OJAS nie ma możliwości samodzielnego publikowania opinii przez Klientów/Kupujących.
- Prośba o wystawienie opinii jest wysyłana na adres e-mail Klienta/Kupującego, który został przekazany Sprzedawcy/Usługodawcy przy zawieraniu z nim umowy sprzedaży lub po skorzystaniu z jego nieodpłatnych produktów lub usług. Po otrzymaniu opinii od Klienta/Kupującego Sprzedawca/Usługodawca samodzielnie publikuje je na stronach Serwisu/Sklepu OJAS.
- Każda nadesłana opinia podlega weryfikacji przez Sprzedawcę/Usługodawcę pod względem jej zawartości czy opinia ta nie zawiera treści o charakterze zakazanym, tj. w szczególności czy narusza obowiązujące przepisy, prawa autorskie, zawiera treści zakazane, reklamowe, dane osobowe, kontaktowe itd.
- Sprzedawca/Usługodawca informuje, że nie publikuje wszystkich nadesłanych opinii. Wyboru opinii do publikacji podejmuje we własnym zakresie.
- Jeżeli Klient/Kupujący ma jakiekolwiek zastrzeżenia do opublikowanej opinii i uważa, że została ona opublikowana bez jego zgody lub ma domniemanie, że ktoś posłużył się jego danymi i doszło do nieuprawnionego wystawienia opinii w jego imieniu, albo uważa, że jest ona nierzetelna, niewiarygodna lub pozyskana w nieuczciwy sposób, może przesłać swoją skargę na adres kontakt@ojas.pl. Każda zgłoszona skarga zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni.
14. Prywatność
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca/Usługodawca.
- Zasady ochrony danych osobowych i prawa Klienta/Kupującego korzystającego z Serwisu/Sklepu OJAS działającego pod adresem https://ojas.pl, a także szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz informacji gromadzonych za pośrednictwem plików cookie lub innych podobnych technologii są opisane w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem https://ojas.pl/polityka-prywatnosci/ stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca/Usługodawca przetwarza dane osobowe Klienta/Kupującego w celu realizacji zamówień, świadczenia przez Sprzedawcę/Usługodawcę usług drogą elektroniczną oraz innych celów określonych w Regulaminie. Dane są przetwarzane wyłącznie na podstawie przepisów prawa lub zgody wyrażonej przez Klienta/Kupującego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Sprzedawca/Usługodawca informuje, że wszelkie informacje, zarówno ustne, jak i pisemne, jakie Klient/Kupujący przekaże Sprzedawcy/Usługodawcy w ramach sesji coachingowej/mentoringowei i konsultacji ajurwedyjskiej objęte są tajemnicą zawodową, w szczególności na mocy Kodeksu Etycznego ICF.
- Sprzedawca/Usługodawca jest zobowiązany do nieustannego podnoszenia swoich kwalifikacji oraz spełniania wymogów uzyskania lub przedłużenia akredytacji ICF (International Coach Federation). Ten proces wymaga m.in. podania nazwisk i kontaktów swoich Klientów/Kupujących celem umożliwienia weryfikacji liczby godzin coachingu przez ICF. W związku z tym, Klient/Kupujący biorący udział w sesji coachingowej wyraża zgodę na podanie swojego imienia i nazwiska, informacji kontaktowej oraz dat rozpoczęcia i zakończenia sesji coachingowych do wiadomości organów ICF, wyłącznie do podanych wyżej celów, jakakolwiek inna informacja nie będzie ujawniona.
- Klient/Kupujący wyraża zgodę, aby niektóre poruszane tematy podczas świadczenia usług przez Sprzedawcę/Usługodawcę były anonimowo omawiane z innymi profesjonalistami w zakresie coachingu, mentoringu, terapii ajurwedyjskich wyłącznie dla celów szkolenia lub konsultacji.
15. Postanowienia pozostałe
- Sprzedawca/Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę/Usługodawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta/Kupującego. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na stronie internetowej Serwisu/Sklepu OJAS.
- Klient/Kupujący posiadający konto w Serwisie/Sklepie OJAS będzie powiadamiany, o każdej zmianie Regulaminu na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta Klienta/Kupującego w Serwisie/Sklepie OJAS.
- Wszelkie spory związane ze Sprzedającym/Usługodawcą są rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę/Usługodawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta, w przypadku których właściwość sądu ustalana jest na zasadach ogólnych.
- Każdy Klient/Kupujący może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta/Kupującego z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie.
- Sprzedawca/Usługodawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami/Kupującymi będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca/Usługodawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta/Kupującego będącego Przedsiębiorcą.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą mieć odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony internetowej Serwisu/Sklepu OJAS.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 25 stycznia 2024 roku.