Regulamin Newsletter

Niniejszy Regulamin Newsletter jest integralną częścią Regulaminu OJAS, który określa zasady, prawa i obowiązki Użytkowników/Klientów/Kupujących korzystających ze strony internetowej https://ojas.pl.

  1. Postanowienia ogólne
  2. Definicje
  3. Korzystanie z Serwisu/Sklepu OJAS
  4. Dane osobowe i pliki cookie
  5. Prawa autorskie
  6. Reklamacje
  7. Postanowienia pozostałe
  1. Niniejszy Regulamin Newsletter określa szczegółowe zasady świadczenia usługi Newsletter przez firmę „Pro-Fashion Renata Spychalska-Dubiel” z siedzibą we Wrocławiu pod adresem: ul. Stabłowicka 71, 54-058 Wrocław, o nadanych numerach: NIP 8971372837, REGON 020120071, zwaną dalej Sprzedawcą/Usługodawcą, za pośrednictwem sklepu internetowego działającego pod adresem https://ojas.pl (www.ojas.pl), zwanego dalej Serwis/Sklep OJAS.
  2. Administratorem danych, zajmującym się przetwarzaniem wszystkich danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Serwisu/Sklepu OJAS jest firma “Pro-Fashion Renata Spychalska-Dubiel”. Więcej informacji na temat tego, jakie dane osobowe są zbierane za pośrednictwem strony https://ojas.pl, w jaki sposób będą wykorzystywane oraz jakie prawa w związku z tym ma Użytkownik opisane jest w Polityce Prywatności, która stanowi integralną częścią Regulaminu OJAS.
  3. Z usługi Newsletter może korzystać osoba fizyczna albo działająca przez osobę umocowaną osoba prawna, albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, zwana dalej Klientem/Kupującym.
  4. Za pośrednictwem strony internetowej Serwisu/Sklepu OJAS Sprzedawca/Usługodawca umożliwia Klientowi/Kupującemu zawarcie umowy o dostarczenie treści cyfrowych, za które Klient/Kupujący nie wnosi jakiejkolwiek opłaty pieniężnej, ale dostarcza Sprzedawcy/Usługodawcy swoje dane osobowe i wyraża zgodę na świadczenie mu usługi Newsletter (przesyłanie mu wiadomości e-mail).
  5. Korzystanie z usługi Newsletter wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient/Kupujący, następujących minimalnych wymagań technicznych:
  1. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
  2. dostęp do poczty elektronicznej;
  3. aktualny system operacyjny, np. Mac OS, Android, Windows i przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookie;aktywny adres e-mail;
  4. klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.
  1. W celu zapewniania bezpieczeństwa w Serwisie/Sklepie OJAS, Sprzedawca/Usługodawca podejmuje środki techniczne, organizacyjne i prawne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa, w szczególności stosuje środki służące zapobieganiu, pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet oraz zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Serwisie/Sklepie OJAS poprzez stosowanie protokołu SSL.

W niniejszym Regulaminie stosuje się następujące definicje:

Serwis/Sklep OJAS – serwis internetowy dostępny pod adresem https://ojas.pl (www.ojas.pl), za pośrednictwem którego Klient/Kupujący może: przeglądać jego zawartość (blog, sklep on-line), kontaktować się z administratorem danych osobowych (formularz kontaktowy), składać zamówienia na produkty, towary i usługi (sklep on-line), zamówić informacje handlowe, marketingowe i szkoleniowe (Newsletter), umówić się na konsultację, sesję coachingową/mentoringową lub zapisać na webinar, kurs, warsztaty, szkolenie itp. (zapisy online).

Sprzedawca/Usługodawca – firma „Pro-Fashion Renata Spychalska-Dubiel” z siedzibą we Wrocławiu pod adresem: ul. Stabłowicka 71, 54-058 Wrocław, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), o nadanych numerach: NIP 8971372837, REGON 020120071, działająca za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem https://ojas.pl (www.ojas.pl).

Subskrybent – Użytkownik, który wyraził chęć korzystania z usługi Newsletter oraz wyraził zgodę na otrzymywanie wiadomości za pośrednictwem komunikacji e-mail na podany przez siebie adres poczty elektronicznej.

Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje lub planuje dokonać zamówienia w ramach Serwisu/Sklepu OJAS z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym również Konsument, Przedsiębiorca na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorca.

Użytkownik – osoba fizyczna, dla której Administrator danych świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu/Sklepu OJAS, w tym Klient/Kupujący.

Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, będące przejawem działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalone w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia.

Regulamin Newsletter – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.2020.344).

Lead Magnet – darmowa oferta stanowiąca wartość dla potencjalnego Klienta/Kupującego oferowana mu w zamian za adres e-mail i inne dane kontaktowe, na przykład mogą to być treści cyfrowe udostępniane Klientowi/Kupującemu nieodpłatnie przez Sprzedawcę/Usługodawcę w zamian za zapis na listę Subskrybentów Newslettera. Rodzaj i zawartość Lead Magnetu wynika z opisu na stronie Serwisu/Sklepu OJAS.

Newsletter – wiadomości e-mail zawierające informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy/Usługodawcy oraz szkoleniowe treści cyfrowe wysyłane na adres e-mail podany przez Klienta/Kupującego w formularzu zapisu na Newsletter.

Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).

Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 poz. 1204 ze zm.).

Ustawa o prawie telekomunikacyjnym – ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. o prawie telekomunikacyjnym (Dz.U. Nr 171 poz. 1800 ze zm.).

  1. Usługa Newsletter, świadczona na żądanie Klienta/Kupującego po zawarciu umowy o dostarczenie treści cyfrowych, obejmuje:
  1. otrzymywanie przez Klientów/Kupujących, którzy udostępnili Sprzedawcy/Usługodawcy swój adres e-mail, drogą elektroniczną, w tym za pomocą automatycznych systemów wywołujących, informacji handlowych dotyczących towarów, produktów i usług Sprzedawcy/Usługodawcy, w tym w szczególności informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych oraz materiałów edukacyjnych,
  2. otrzymanie darmowej oferty zwanej Lead Magnet przez Klientów/Kupujących, którzy udostępnili Sprzedawcy/Usługodawcy swój adres e-mail i inne dane kontaktowe w zamian za jej otrzymanie, co zostało jasno określone na stronie Serwisu/Sklepu OJAS. Rodzaj i zawartość Lead Magnetu wynika z opisu na stronie Serwisu/Sklepu OJAS.
  1. Korzystanie z usługi Newsletter możliwe jest po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Klienta/Kupującego:
  1. wypełnienia formularza zapisu na usługę Newsletter z podaniem danych osobowych w zakresie niezbędnym do jego subskrypcji i dostarczenia darmowej oferty (Lead Magnet), tj. imienia i adresu e-mail przy zapisie na Newsletter, a w przypadku Lead Magnet dodatkowo nazwiska; Podanie dodatkowych danych jest dobrowolne; Zamówienie darmowej oferty (Lead Magnet) nie jest możliwe anonimowo;
  2. potwierdzenia zapoznania się z Regulaminem Serwisu/Sklepu OJAS, w tym Regulaminem Newsletter i Polityką Prywatności oraz wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a;
  3. przesłania wypełnionego formularza,
  4. potwierdzenia zapisu na listę Subskrybentów Newslettera poprzez kliknięcie w link potwierdzający wysłany na adres e-mail podany w formularzu. Umowę uważa się za zawartą z chwilą wyświetlenia Klientowi/Kupującemu strony internetowej z potwierdzeniem subskrypcji Newslettera. Potwierdzenie zapisu powoduje dodanie adresu e-mail Klienta/Kupującego do bazy danych listy Subskrybentów Sprzedawcy/Usługodawcy.
  1. Potwierdzenie zapisu oznacza, że Klient/Kupujący wyraża zgodę na:
  1. wysyłanie do niego informacji marketingowych, handlowych i edukacyjnych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  2. wykorzystanie przez Sprzedawcę/Usługodawcę telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego, a także przekazywania informacji handlowych w tym kanale komunikacji zgodnie z ustawą – prawo telekomunikacyjne.
  1. Powyższe zgody, o których jest mowa w punkcie 3 podpunkt 3, są dobrowolne, jednak konieczne do zapisu na listę Subskrybentów oraz wysyłki Newslettera. Brak zgody powoduje, że usługa Newsletter nie będzie mogła być świadczona. W każdej chwili Subskrybent może wycofać udzielone zgody, co spowoduje zaprzestanie świadczenia usługi Newsletter.
  2. Klient/Kupujący zobowiązany jest w szczególności do:
  1. podawania Sprzedawcy/Usługodawcy wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich wymaganych danych Klienta/Kupującego;
  2. niezwłocznego aktualizowania danych podanych Sprzedawcy/Usługodawcy w związku z zawarciem umowy o dostarczanie treści cyfrowych;
  3. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę/Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa oraz nie naruszający praw osób trzecich;
  4. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę/Usługodawcę w sposób zgodny z postanowieniami Regulaminu OJAS, w tym Regulaminu Newsletter, a także z przyjętymi w tym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego, w szczególności niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  1. Klient/Kupujący będący Subskrybentem może w każdej chwili i bez podawania przyczyny zrezygnować z usługi Newsletter. Rezygnacja może zostać zgłoszona Sprzedawcy/Usługodawcy:
  1. w formie elektronicznej za pośrednictwem aktywnego linku każdorazowo umieszczonego w stopce każdej wiadomości wysyłanej w ramach usługi Newsletter oznaczony jako „Anulowanie subskrypcji”;
  2. w formie elektronicznej na adres: kontakt@ojas.pl;
  3. w formie papierowej na adres pocztowy: ul. Stabłowicka 71, 54-058 Wrocław.
  1. Skorzystanie przez Klienta/Kupującego będącego Subskrybentem z linka do wypisania się z usługi Newsletter, wysłanie korespondencji za pośrednictwem poczty e-mail lub poczty tradycyjnej z żądaniem rezygnacji z usługi będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi Newsletter.
  2. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony.
  3. Sprzedawca/Usługodawca zastrzega sobie prawo do zaprzestania świadczenia usługi Newsletter w każdym czasie. O zaprzestaniu świadczenia usługi Newsletter Sprzedawca/Usługodawca poinformuje Klienta/Kupującego będącego Subskrybentem za pośrednictwem adresu e-mail podanego w ramach procedury zapisywania się do usługi Newsletter.
  4. Darmowa oferta (Lead Magnet) dostarczana jest Klientowi/Kupującemu poprzez wysyłkę na podany w formularzu adres e-mail wiadomości zawierającej link do jej pobrania lub uzyskania do niej dostępu.
  5. Do korzystania z darmowej oferty (Lead Magnet), w zależności od jej rodzaju, może być konieczne standardowe, ogólnodostępne oprogramowanie pozwalające na przeglądanie lub odtwarzanie określonego rodzaju plików takich jak DOC, PDF, MP4, MP3, MOV, AVI itp. Jeżeli korzystanie z Lead Magnet wymaga spełnienia dodatkowych wymogów technicznych, informacja taka prezentowana jest na stronie Serwisu/Sklepu OJAS w sposób widoczny dla Klienta/Kupującego i pozwalający podjąć mu decyzję w zakresie zamówienia darmowej oferty (Lead Magnet).
  6. Treści cyfrowe dostarczane poprzez usługę Newsletter, jak też oferowane Klientowi/Kupującemu do pobrania, na przykład w postaci darmowej oferty (Lead Magnet) mają wyłącznie charakter edukacyjny, nie stanowią i nie zastępują indywidualnej porady.
  7. Jeżeli Klient/Kupujący nie chce korzystać z usługi Newsletter, a jedynie skorzystać z darmowej oferty (Lead Magnet), może dokonać jej zakupu, płacąc za nią określoną przez Sprzedawcę/Usługodawcę cenę. Zakup w ten sposób wymaga indywidualnego kontaktu Klienta/Kupującego z Sprzedawcą/Usługodawcą.
  1. Dane osobowe Klienta/Kupującego są przetwarzane przez Sprzedawcę/Usługodawcę jako administratora danych osobowych w celu świadczenia usługi Newsletter i dostarczenia darmowej oferty (Lead Magnet).
  2. Podanie danych osobowych przez Klienta/Kupującego jest dobrowolne, ale niezbędne w celu korzystania z usługi Newsletter i darmowej oferty (Lead Magnet).
  3. Zasady ochrony danych osobowych i prawa Klienta/Kupującego korzystającego z Serwisu/Sklepu OJAS, w tym z usługi Newsletter, a także szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz informacji gromadzonych za pośrednictwem plików cookie lub innych podobnych technologii są opisane w Polityce Prywatności stanowiącej integralną część Regulaminu OJAS.
  1. Usługa Newsletter jest objęta prawami autorskimi i innymi prawami majątkowymi przysługującymi Sprzedawcy/Usługodawcy.
  2. Wyłączne prawa do wszelkich elementów, w tym utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. Nr 24, poz. 83, z późniejszymi zmianami), udostępnianych przez Sprzedawcę/Usługodawcę przysługują Sprzedawcy/Usługodawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca/Usługodawca zawarł odpowiednie umowy.
  3. Klient/Kupujący jest uprawniony do korzystania z ww. treści nieodpłatnie wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego i wyłącznie w celu prawidłowego korzystania z usługi Newsletter, na terenie całego świata. Wykorzystywanie ww. treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej, uprzedniej zgody, udzielonej przez uprawniony podmiot, na piśmie pod rygorem nieważności.
  4. Darmowa oferta (Lead Magnet) udostępniana jest Klientowi/Kupującemu wyłącznie do własnego użytku. Jakiekolwiek inne formy korzystania z niej naruszają prawa Sprzedawcy/Usługodawcy lub innych podmiotów uprawnionych i mogą skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną. W szczególności, zakazane jest dalsze kopiowanie, powielanie, utrwalanie lub rozpowszechnianie Lead Magnet bez zgody Sprzedawcy/Usługodawcy lub innych podmiotów uprawnionych.
  1. Klient/Kupujący (Subskrybent) może zgłosić Sprzedawcy/Usługodawcy reklamację w związku z korzystaniem z usługi Newsletter:
  1. w formie papierowej na adres pocztowy: ul. Stabłowicka 71, 54-058 Wrocław,
  2. w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej: kontakt@ojas.pl.
  1. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient/Kupujący (Subskrybent) winien zawrzeć swoje dane kontaktowe umożliwiające jego identyfikację, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. Zaleca się podanie dokładnego opisu przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju zaistniałego problemu i daty wystąpienia nieprawidłowości. Podanie tych danych jest fakultatywne (nieobowiązkowe) i nie wpływa na skuteczność reklamacji złożonej z ich pominięciem.
  2. Sprzedawca/Usługodawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamację i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej Klienta/Kupującego, podany w zgłoszeniu reklamacji.
  3. Wszelkie reklamacje rozwiązywane są niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji. Składający reklamację otrzymuje odpowiedź w takiej samej formie w jakiej skierowano reklamację, chyba że Klient/Kupujący (Subskrybent) wskaże inaczej.
  4. Sprzedawca/Usługodawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi/Kupującemu darmową ofertę (Lead Magnet) zgodnie z umową. W razie niezgodności z umową może on złożyć reklamację na zasadach, jak opisano powyżej.
  5. Klient/Kupujący będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Więcej informacji w Regulaminie OJAS w punkcie Reklamacje.
  6. Sprzedawca/Usługodawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do konta Klienta/Kupującego w przypadku działania przez Klienta/Kupującego na szkodę Sprzedawcy/Usługodawcy lub innych Klientów/Kupujących, naruszenia przez Klienta/Kupującego przepisów prawa lub postanowień Regulaminu OJAS, w tym Regulaminu Newsletter, a także, gdy zablokowanie dostępu do konta Klienta/Kupującego jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności: przełamywaniem przez Klienta/Kupującego zabezpieczeń strony internetowej Serwisu/Sklepu OJAS lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do konta Klienta/Kupującego trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do konta Klienta/Kupującego. Sprzedawca zawiadamia Klienta/Kupującego o zablokowaniu dostępu do konta Klienta/Kupującego drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta/Kupującego w formularzu rejestracyjnym. W czasie zablokowania dostępu do konta Klienta/Kupującego, nie ma on możliwości korzystania z jego zawartości, w tym dostępu do treści cyfrowych.
  1. Sprzedawca/Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu Newsletter, w szczególności, gdy wymagać tego będzie prawo, wprowadzenie nowych funkcjonalności w Serwisie/Sklepie OJAS oraz zmian w systemach informatycznych obsługujących Serwis/Sklep OJAS.
  2. Zmiany w Regulaminie Newsletter nie dotyczą umów zawartych przed dniem wejścia tych zmian w życie. Do umów zawartych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu Newsletter stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w dniu wyrażenia woli zawarcia umowy przez Klienta/Kupującego (Subskrybenta).
  3. Klient/Kupujący będący Subskrybentem będzie powiadamiany, o każdej zmianie Regulaminu Newsletter na 7 dni przed opublikowaniem nowego Regulaminu na stronie Serwisu/Sklepu OJAS, za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta Klienta/Kupującego (Subskrybenta) w Serwisie/Sklepie OJAS.
  4. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na stronie internetowej Serwisu/Sklepu OJAS.
  5. Przed wejściem w życie zmian Regulaminu Newsletter Klient/Kupujący (Subskrybent) może oświadczyć Sprzedawcy/Usługodawcy, że nie akceptuje wprowadzonych zmian. Oświadczenie o braku zgody na zmianę Regulaminu Newsletter jest równoznaczne z rezygnacją przez Klienta/Kupującego (Subskrybenta) z usługi Newsletter.
  6. Klient/Kupujący (Subskrybent) ma prawo do wypowiedzenia umowy Newsletter w terminie 14 dni od dnia powiadomienia go o zmianie Regulaminu Newsletter, czyli do dnia wejścia nowego Regulaminu Newsletter w życie.
  7. W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że żadne z postanowień Regulaminu Newsletter nie ogranicza praw Klienta/Kupującego, w tym o statusie konsumenta lub przedsiębiorcy, do którego stosuje się przepisy ustawy o prawach konsumenta jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia Regulaminu Newsletter o takim charakterze bezwzględne zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego prawa.
  8. Umowa zawierana jest w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
  9. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Newsletter mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
  10. Regulamin Newsletter wchodzi w życie z dniem 1 luty 2024 roku.